2014. január 3., péntek

Kinder bueno szelet

Íme, az idei év kedvenc karácsonyi süteménye, mely Nálunk egyértelműen a kinder bueno szelet volt!

A bejgliken és kekszeken kívül mindenképpen szerettem volna egy jó kis krémes süteményt az ünnepekre, aztán amikor megláttam Andinál ezt a receptet nem is gondolkodtam tovább, hogy mit is készítsek.
Mivel az alaprecepten egy kicsit változtattam, így a hozzávalókhoz odaírtam mind az eredeti, mind pedig az általam használt alapanyagokat, így Mindenki eldöntheti, hogy melyik variáció áll közelebb az ízléséhez.

Mit is mondjak így végül?  Hát az biztos, hogy nem egy kalóriaszegény édesség de, hogy nagyon finom, arra azt hiszem, hogy garanciát merek vállalni :) Nálunk egyértelműen nagy sikere volt, így egészen biztos, hogy máskor is elkészítem majd.


Hozzávalók: 
6 db tojásfehérje 
6 evőkanál cukor 
1 evőkanál étolaj
 2 evőkanál liszt
2 evőkanál zsemlemorzsa (2 evőkanál  darált keksszel helyettesítettem)
1/ 2 csomag sütőpor
15 dkg vágott dió (15 dkg mogyoróval helyettesítettem)
kb. 1/2 üveg mogyorókrém
szögletes alakú háztartási keksz (mennyiséget nem írok, mert ez keksz mérete típusonként változhat. Annyi kell hozzá, hogy a  kb. 32 * 24 cm-es tepsit egy sorban ki tudjuk vele rakni)

Krém:

1/ 2 liter tej
6 db tojássárgája
25 dkg cukor (kb a felét tettem bele)
1 csomag vaníliás puding
3 evőkanál liszt
10 dkg csokoládé (étcsokoládét használtam)
25 dkg margarin (25 dkg vajjal helyettesítettem)


  1. A tojásokat válasszuk ketté.
  2. A 6 db tojásfehérjét verjük fel a cukorral kemény habbá
  3. Adjuk hozzá az étolajat, a sütőporos lisztet és zsemlemorzsát. 
  4. Tepsiben vagy tepsi hátulján ( kb. 32 * 24 cm ) helyezzük sütőpapírra a masszát, és szórjuk meg a mogyoróval. (Én sütőkeretben sütöttem meg)
  5. 180 fokon kb. 15 perc alatt süssük meg
  6. Vegyük le a meleg, de már nem forró tésztáról a sütőpapírt és tegyük át abba a formába, tepsibe, amiben a süteményt el szeretnénk készíteni.
  7. A meleg tésztát kenjük meg mogyorókrémmel. A mogyorókrémet könnyebb a tésztára rákenni, ha előtte  kicsit megolvasztjuk ( ezt megtehetjük akár mikróban is) 
  8.  A tojássárgáját, a pudingport, a lisztet a fél literből egy kevés tejjel keverjük ki simára
  9. A többi tejet a cukorral forraljuk fel.
  10. Adjuk a tejhez a tojássárgás masszát és folyamatos keverés mellett sűrítsük be
  11. A kapott krémet felezzük el,
  12. A krém egyik felébe keverjük bele a megolvasztott csokoládét, majd hagyjuk kihűlni. 
  13. A vajat osszuk két részre és gépi habverővel keverjük bele a vaníliás és a csokis krémbe.
  14. A mogyorókrémmel megkent tésztára kenjük rá a vaníliás krémet, majd borítsuk be tejbe (lazán) mártogatott háztartási keksszel. Erre a rétegre kenjük rá a csokis krémet.
  15. Hagyjuk a süteményt néhány órát hűtőszekrényben pihenni (Én egy éjszakát pihentettem)
  16. A sütemény tetejére készítsünk 3-4 dl tejszínből vert kemény habot és kenjük rá egyenletesen. Amennyiben várhatóan nem fog a sütemény rögtön elfogyni, célszerű a habot habfixálóval elkészíteni.

A sütemény tetejére tehetünk még csokimázat, csokiforgácsot vagy akár csokimázat. Én nem tettem a tetejére semmit, csak fotózáskor szórtam meg kakaóporral :)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails