2013. december 21., szombat

Mogyorós-áfonyás keksz

Gondolom, már Mindenki nagyon készül a karácsonyra. Bevallom. Én egy kicsit elcsúsztam az idén (is) így a legtöbb ilyenkor szokásos tennivalónak csak most fogok nekilátni......
Hétközben a vásárlásokon kívül azért sikerült három fajta kisebb adag kekszet legyártanom, úgyhogy most megpróbálom szorgalmasan posztolni is ezeket, hátha még valaki kedvet kap az elkészítéséhez, ha meg nem, akkor meg talán majd jó lesz jövőre.....


Ennek  a keksznek az alapját a Good Food magazin egyik tavalyi számából néztem ki, és csak minimális dolgot változtattam rajta. Az újságban pisztáciás-áfonyás volt a recept, ebből alakult ki az Én mogyorós-áfonyás variációm. Nekem  úgy ahogy van nagyon ízlik :)


Hozzávalók:
225 g liszt 
175 g puha vaj
85 g barna cukor  
1 vanília kikapargatott magjai és/ vagy 1 kupica vanília kivonat

75 g mogyoró
75 g aszalt vörösáfonya



  1. Keverjük össze a puha vajat, a cukrot és a vaníliát. 
  2. Adjuk hozzá a lisztet, a mogyorót és az áfonyát, majd kézzel dolgozzuk össze az egészet.
  3. A tésztát osszuk két részre.
  4. Mindkét feléből formázzunk kb 5 cm átmérőjű rudat.
  5. A rudakat csomagoljuk be folpackba és tegyük be legalább 1 órára hűtőszekrénybe.
  6. Vágjunk a hengerekből kb fél cm vastagságú korongokat. Amennyiben nem sikerül szépen vágni, nyomkodjuk meg és formázzuk nagyjából kerek formákra.
  7. Előmelegített sütőben, sütőpapírral kibélelt tepsiben süssük ki a kekszeket 180 fokon kb.12-15 perc alatt.


A sütőből kivéve a kekszek még kicsit puhák, de kis idővel pont ideális keménységűvé válnak. 




Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails