2013. október 13., vasárnap

Körtés mini kuglóf

Sürgős felhasználásra váró gyönyörű mézédes körtéim voltak, sőt még vannak is itthon, így "kénytelen" voltam desszertet is késztetni a hétvégén.

Szombaton a következő kuglóf sült ki belőle ma pedig egy körtés-tahinis fagylalt készült. Tegnap amikor kisültek a kuglófok még langyosan ettük, ma pedig amikor fotóztam tettem olvasztott étcsokit is a tetejére. Nagyon finom volt csoki nélkül is, de szerintem inkább ne hagyjátok el róla :)



Hozzávalók (12 db mini kuglófhoz)
30 dkg érett körte (héja és magház nélküli mennyiség)
20 dkg liszt (10 dkg fehér tönkölylisztet, és 10 dkg teljes kiőrlésű tönkölylisztet használtam)
10-15 dkg cukor vagy cukorhelyettesítő a körte édességétől és ízléstől függően (10 dkg  kókuszcukrot használtam, így kellemesen édes lett)
1 csomag sütőpor 
10 dkg puha vaj + kevés vaj a kuglóffornák kikenéséhez
2 db tojás


+ opcionálisan olvasztott csoki a tetejére.


  1. A körtéket hámozzuk  meg és szedjük ki a magházukat. A körték felét nyomkodjuk össze villával, a másik felét kockázzuk fel kisebb darabokra,
  2. Keverjük el a lisztet a sütőporral, majd adjuk hozzá a tojásokat, a cukrot valamint a felolvasztott vajat és a pépes körtét.
  3. Keverjük ki simára, majd adjuk hozzá a felkockázott körtét és keverjük el. 
  4. Vajazzuk ki a  kuglófformákat (amennyiben nem szilikonos a formánk)  majd halmozzuk bele a  formákba tésztát.
  5. Előmelegített sütőben kb 20 perc alatt 180 fokon süssük aranybarnára a kuglófokat. Tűvel, vagy késsel ellenőrizzük, kész-e azaz hogy nem ragad--e rá a tészta



Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails