2013. szeptember 18., szerda

Grillezett kesudiós körtesaláta

Ismét salátát hoztam, ráadásul, hogy ne legyek olyan borzasztóan unalmas, ismét körtéset! Hiába, nem tehetek róla Én már csak ilyen szezonális vagyok:)

A két napja készített csokoládés körtesaláta után ma nem bírtam ki és ismét egy finom, gyümölcsös salátát készítettem vacsorára. Remélem, Ti is szeretitek a körtét! Én nagyon..... most amikor írom e sorokat éppen rostos körtelé fődögél a konyhámban és ennek köszönhetően finom körteillat terjeng a lakásban.


Hozzávalók (1 adaghoz):
1 marék vegyes zöldsaláta

1 marék kesudió
3 szem érett körte
1 ek vaj

1 ek cukor (kókuszcukrot használtam, lehet másféle is például nádcukor is)
5 dkg feta vagy krémfehérsajt 

Az öntethez:
0.5 dl tejszín
1 ek balzsamecet

+ jóféle kenyér a tálaláshoz


  1. A körtéket hámozzuk meg és szedjük ki a magházukat.
  2. Egy teflonos serpenyőt hevítsünk fel.
  3. 1 ek cukrot és 1 ek vajat tegyünk bele és karamellizáljuk meg.
  4. Tegyük bele a körtéket és grillezük meg, Félidőben fordítsuk meg. 
  5. Tegyük a serpenyőbe a kesudiót és pirítsuk le enyhén.
  6. Adjuk a tejszínhez a balzsamecetet és egy habverővel sűrítsük be.
  7. A salátát tegyük ki a tányérra. Helyezzük a salátára a körtéket.
  8. Szórjuk rá kesudiót.
  9. Morzsuljuk rá fetát és és locsoljuk meg az öntettel.
Fogyasszuk megpirított jóféle kenyérrel!


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails