2013. szeptember 16., hétfő

Csokoládés körtesaláta

Ebből a salátából igencsak más kerekedett ki, mint aminek terveztem. Eredetileg egy sima grillezett körtesalátát terveztem a nemrég készült grillezett sárgabarack salátám mintájára annyi különbséggel, hogy ruccolával készül.
Aztán menet közben megváltoztak a dolgok, mert amikor már a körtéket is meggrilleztem hirtelen olyan ötletem támadt, hogy Én bizony dobok hozzá csokoládét is. Nem szeretném túldicsérni ezt a salátát de nem tudok más írni, mint az igazságot............ egyszerűen eszméletlen finom lett!

Itt a körteszezon próbáljátok ki, nem fogtok csalódni :)



Hozzávalók (1 adaghoz):
1 marék ruccola

1 marék dió 
3 szem körte
1 ek vaj
3 kocka magas kakótartalmú étcsokoládé
1 kisebb fej lilahagyma

1 ek cukor (kókuszcukrot használtam, lehet másféle is például nádcukor is)
balzsamecetkrém
kevés sajt (pecorino-t használtam, de ízlés szerint lehet más is)
jóféle kenyér 

  1. A körtéket hámozzuk meg és szedjük ki a magházukat.
  2. Egy teflonos serpenyőt hevítsünk fel.
  3. 1 ek cukrot és 1 ek vajat tegyünk bele és karamellizáljuk meg.
  4. Tegyük bele a körtéket és grillezük meg, Félidőben fordítsuk meg. A végén adjuk hozzá a csokoládét, olvasszuk meg és forgassuk össze az egészet.
  5. A liahagymát szeleteljük fel vékonyra, a dió vágjuk össze durvára.
  6. A ruccolát tegyük ki a tányérra. Helyezzük a ruccolára a körtéket.
  7. Tegyük rá a hagymát a diót.
  8.  Szeletljünk rá sajtforgácsokat és locsoljuk meg balzsamecetkrémmel
Fogyasszuk megpirított jóféle kenyérrel!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails