2013. július 3., szerda

Áfonyás-kókusztejes fagylalt

Az elmúlt napokban a Somersby jóvoltából volt alkalmam receptekhez is kipróbálni a különböző ízvilágú cidereket.  Körtéset, almásat valamint áfonyásat .....
Első körben egy húsos fogást készítettem belőle, melynek fotózása közben bevillant, hogy Nekem bizony belátható időn belül fagylaltot kell ennem. Ezután már csak egy lépés volt, és újra a konyhában találtam magam és kutattam, hogy mit is tehetnék bele a készülő jeges finomságba. A cider adott volt,  és rövid töprengés után kókusztejjel párosítottam az áfonyás változatot. Véletlenül se szeretnék túlzásokba esni, de azt hiszem, hogy az egyik legfinomabb fagyi volt, amit valaha készítettem....


Hozzávalók:
2 dl  tejszín
3 dl kókusztej
2, 5 dl Somersby áfonyás cider
3 tojássárgája
10 dkg cukor (kókuszcukrot használtam)
10 dkg aszalt vörösáfonya

  1. Az áfonyát áztassuk be a kókusztejbe  és hagyjuk kb fél órát állni,majd turmixoljuk össze az egészet.
  2. Adjuk a tojássárgájákhoz a cukrot, majd habverővel keverjük ki krémesre.
  3. A kókusztejes áfonyát és a tejszínt melegítsük fel.
  4. Lassú lángon  forgassuk hozzá a tojásos-cukros keveréket és egy
    habverővel segítségével sűrítsük össze az egészet. Amennyiben még
    szükséges édesítsük tovább ízlés szerint.
  5. Hagyjuk kihűlni, majd hűtsük le a fagylaltalapot.
  6. Adjuk hozzá a hideg cidert és keverjük el.
  7. Készítsük el a géppel a fagylaltot, majd ha elkészült tegyük a
    fagyasztóba, hogy gombócolhatóvá dermedjen

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails