2013. május 29., szerda

Mascarponés sajttorta mandulás-marcipános meggylekvárral

Múlt héten lekvárt hozott a posta, mégpedig a Kocsis Manufaktúra Kft-től.. A lekvár egyben egy receptversenyre volt meghívó a CSIKOS lekvármanufaktúrától. Először határozottan valamilyen jeges finomságban gondolkodtam, de aztán megláttam, hogy van itthon mascarpone, és így adta magát az újabb ötlet és egy sajttortát készítettem. Jelentem, a torta annyira jól sikerült, hogy konkrétan lefotózni se úgy tudtam ahogy szerettem volna, mert mire igazán munkához láttam volna és egy szeletes fényképet készítettem volna, egyszerűen hűlt helyét találtam :) 


Hozzávalók: (18 cm-es tortaformához)
15 dkg keksz ( pl a Győri zabkeksz)
3 dkg puha vaj
50 dkg mascarpone
15 dkg cukor vagy cukorhelyettesítő
3 tojás
1 üveg ( 200 gr)  CSIKOS meggyes-marcipános lekvár
  1. A kekszet törjük össze morzsásra és keverjük el alaposan a vajjal, majd nyomkodjuk a tortaforma aljára.
  2. Tegyük be az előmelegített sütőbe és 180 fokon süssük elő addig amíg kezd megkeményedni (kb 10 perc)
  3. A mascarponét keverjük ki a cukorral krémesre.
  4. Adjuk hozzá a tojásokat és alacsony fokozaton, rövid ideig keverve keverjük össze.
  5. A mascarponés krém felét oszlassuk el az elősütött kekszes alapon.
  6. Kenjünk rá a lekvár felét egy rétegben.
  7. A mascarponés krém másik felét oszlassuk el a lekváros rétegen.
  8. A lekvár másik felét tegyük halmokba a torta tetejére és fogpiszkálóval  oszlassuk el körkörös mintában.
  9. A tortaformát alufóliázzuk be alaposan 3-4 rétegben.
  10. Öntsünk felforralt vizet egy tepsibe félig és tegyük bele a tortát.
  11. 160 fokon kb 70 perc alatt süssük meg a tortát. (nem kell teljesen szilárdnak lennie)
  12. Hagyjuk a vízben kihűlni.
  13. Fogyasztás előtt hűtsük egy éjszakán át, de legalább 6 órán keresztül.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails