2013. április 9., kedd

Medvehagymás muffin

Húsvétkor kétféle sós muffint is készítettem. Az egyik a múltkor közzétett sonkás muffin volt, a másik meg ez  a medvehagymás változat. Hétvégén remélem, hogy el tudok menni medvehagymát szedni, már csak azért is, mert eddig még minden évben lemaradtam arról, hogy szedjek saját kezűleg.


Hozzávalók:
30 dkg liszt (fele tönköly, fele teljes kiőrlésű tönkölylisztet használtam)
1 kk sütőpor
1 kk szódabikarbóna
1 nagy tojás
3 dl joghurt
2 ek mustár
kb fél dl tej
6 ek olaj
2 kk só
10 dkg reszelt sajt (eidamit használtam)
egy csokor medvehagyma
szezámmag a tetejére


A muffinok egy részét szilikonos formákban, egy részét papír muffin kapszlikban sütöttem. A szilikonos formákból nagyon szépen ki lehetett szedni a muffinokat, a papír formákból csak teljes kihűlés után jött le szépen a papír.


  1. A sütőt melegítsük elő 200 fokra.
  2. Keverjük össze a száraz hozzávalókat. A lisztet a sütőporral, a szódabikarbónával és a sóval.
  3. Egy másik tálban keverjük össze a nedves hozzávalókat (a tojást, a joghurtot , a mustárt, a tejet és az olajat)
  4. Keverjük hozzá a lisztes keverékhez az összekevert nedves hozzávalókkal és ha még szükséges adjunk hozzá tejet.
  5.  Keverjük hozzá az apróra felvágott medvehagymát valamint a reszelt sajtot..
  6. Adagoljuk a tésztát kb 2/3-ig muffinsütőkbe és szórjuk meg a tetejét szezámmaggal.
  7. 20-23 perc alatt süssük meg a muffinokat.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails