2013. március 27., szerda

Sóágyon sült csirke fűszeres vajjal sütve

Az esetek döntő többségében ha csirkét sütök azt minden fűszerezés nélkül sóágyon szoktam megsütni. Szerintem így lesz a legropogósabb a bőre a csirkének, valamint egyszerű és nagyszerű az elkészítése. Aki esetleg nem ismeri ezt az elkészítési módot, szerintem mindenképpen érdemes kipróbálni: lényegében azon kívül, hogy ráhelyezzük a csirkét egy kg sóra tényleg nincs más tennivaló vele. 
Most borssal, bazsalikommal és vajjal ízesítettem, egy finom salátával tökéletes ebéd volt


Hozzávalók:
1 egész csirke (kb 1,5 kg-os csirkét használtam)
1 kg só
10 dkg vaj
bors

bazsalikom



  1. A csirkét mossuk meg, és tisztítsuk meg gondosan.
  2. Egy tepsibe öntsük bele a sót és lapítsuk el egyenletesen
  3. A vajat keverjük kis simára ízlés szerint borssal és bazsalikommal
  4. A csirke bőrét óvatosan feszítsük fel és kenjünk a vajból a csirke bőre alá (melleknél, comboknál). A maradék vajat kenjük a csirke bőrére kívülről. csirke bőrét tűzzük le fogpiszkálóval/hústűvel és kötözzük össze a lábait.
  5. Helyezzük rá a csirkét a sóágyra, és 180 fokon, lefedés nélkül süssük készre kb 1,5 órán keresztül. Az utolsó 10 percben emeljük meg a sütési hőmérsékletet 200 fokra és süssük addig amíg igazán ropogós lesz a csirke bőre.
  6. Miután kivettük a sütőből, hagyjuk 15 percet állni. Emeljük le a csirkét a sóágyról, és fogyasztható is.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails