2013. február 21., csütörtök

Sajtos-kolbászos sütőtök krémleves

Komolyan mondom, hogy már tényleg azt hittem, hogy sose jutok el annak a sütőtöknek a feldolgozásához, amit még valamikor január első heteiben vásároltam ....
Aztán hétvégén végre minden adott volt, így nekiláttam és készült belőle két étel is egy csapásra, a következő leves valamint egy sütőtökös desszert. Úgy gondoltam, hogy ezennel Én búcsúzom is az idei sütőtök szezontól, bár még ki tudja, lehet, hogy még a fagylalt receptjét hozom.....


A leveshez visszakanyarodva, szerintem minden túlzás nélkül nagyon finom. Aki nem próbálja ki, annak bizony el kell képzelnie, hogy nagyon-nagyon sokat dob rajta  mind a kolbász mind pedig a sajt:)


Hozzávalók:
50 dkg tisztított sütőtök
2 kisebb fej lilahagyma
10 dkg füstölt kolbász
10 dkg sajt
2 dl tejszín

olíva olaj




  1. Kevés olíva olajon dinszteljük meg a felkockázott lilahagymát.
  2. Adjuk hozzá a karikákra vágott kolbászt és süssük zsírjára.
  3. A felkockázott sütőtököt adjuk a kolbászos-hagymás keverékhez és enyhén pirítsuk le.
  4. Adjunk hozzá a vizet majd sózzuk.
  5. Főzzük addig amíg a tök megpuhul, majd adjuk hozzá a tejszínt és turmixoljuk össze simára.
  6. Adjunk hozzá még annyi vizet, hogy kellemes sűrűségű legyen. Forraljuk össze a levest, valamint  amennyiben  még szükséges  fűszerezzük


Tálaljuk például tökmaggal megszórva!




Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails