2013. január 12., szombat

Fasírt golyók

....ahogy Én szeretem. Ugyanis nagyon sokáig nem igazán szerettem a klasszikus fasírtot és általában a darált húsból készült ételeket sem.
Aztán változtak a dolgok....egyszer nekiálltam fasírtot készíteni és sikerült úgy elkészítenem, ahogy már Nekem is ízlik. Rájöttem, hogy a hús állaga Nálam a kulcskérdés, ugyanis úgy szeretem ha a hús minél homogénebb és kétszer van megdarálva, így ezt a lépést sosem hagyom ki. Sokan tesznek fokhagymát bele, Én ezt kihagyom, valamint zsemlemorzsába se szoktam megforgatni.


Hozzávalók:
1 kg darált sertéshús (combot használtam) 

2 vöröshagyma

bors
2 tk pirospaprika
3 tojás
2 szikkadt zsemle vagy kenyér

tej a zsemle áztatásához
olaj a sütéshez


  1. A szikkadt zsemléket áztassuk be tejbe és hagyjuk addig állni, amíg megpuhulnak.
  2. Nyomkodjuk ki a zsemlékből a felesleges tejet.
  3. A hagymát szeleteljük fel apróra.
  4. Keverjük össze a darált húst a kinyomkodott zsemlével, az apróra vágott hagymával és a tojással, majd sózzuk és borsozzuk ízlés szerint.
  5. Alaposan gyúrjuk össze a masszát. 
  6. Egy serpenyőben forrósítsunk fel olajat.
  7. Nedves kézzel formázzunk a masszából kisebb gombócokat.
  8. Süssük ki a fasítrgolyókat  félidőben megforgatva az olajban.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails