2012. október 5., péntek

Ecetes pfefferoni


Gyönyörű pfefferoni paprikákba botlottam a piacon, és nem is volt kérdés, jöttek velem haza:)  
Eddig még nem sok savanyúságot tettem el, így nem kísérletezgettem és az ecetes levet Anyukám jól bevált receptje alapján készítettem el. Mivel még néhány hétig érlelődni kell a paprikáknak így még nem kóstoltuk, de remélem, hogy jól sikerül és jó lesz elővenni hideg téli napokon....

Update: Közben felbontásra került az első üveg, és nagyon meg vagyok elégedve...Igen-igen finom lett:)


Hozzávalók:
3 kg pfefferoni paprika

A  savanyúságlé receptje:
20 db édesítőszer vagy cukor
3 dl 20%-os ecet
2, 5 l víz
2,5 ek só
1,5 kk borkén


  1. A paprikákat mossuk meg alaposan.
  2. Tegyük bele a paprikákat az alaposan kimosott befőttesüvegekbe és öntsünk rá annyi vizet, hogy ellepje. A vizet borítsuk le a paprikákról egy edénybe. Ezzel a módszerrel tuti biztosan ki lehet számolni, hogy mennyi levet készítsünk a savanyúságokhoz. Ezt a  roppant egyszerű, de hasznos módszert is az Anyukámtól tanultam:)
  3. Készítsük el a savanyúságlevet, azaz minden összetevőt keverjünk össze.
  4. Merjük rá a levet a paprikákra, majd jól zárjuk le. Fordítsuk fejre néhány percre a lezárt üvegeket.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails