2012. augusztus 14., kedd

Cézár saláta

Az elmúlt hetekben nem sok időm jutott a főzésre, de hát ilyen a nyár..... Mivel már több, mint két hete nem posztoltam, bevallom kicsit lelkiismeret furdalásom is volt már szegény blogom miatt! Viszont már látom, hogy a hetem is úgy fog alakulni, hogy nem sokat leszek a konyhában így körülnéztem, hogy milyen receptek vannak talonban. 



Hetekkel ezelőtt készítettem még a következő salátát, csak újra szerettem volna fotózni, de akkor ez most elmarad.
A cézár saláta vitathatlanul a legkedvesebb salátám, azt hiszem, hogy napokon keresztül képes lennék eléldegélni rajta. Évszaktól függetlenül viszonylag gyakran készítem, és most, hogy írok róla, azt hiszem, hogy a napokban is készítek majd egy adagot.....


Hozzávalók:
1 kisebb fej vagy egy fél saláta (jégsaláta, római saláta)
50 dkg csirkemell
2 szelet száraz rozskenyér
parmezán/ grana padano


Az öntethez:
1 kis doboz tejföl
3 gerezd fokhagyma
3 ek olíva olaj
szardellapaszta vagy kb 3 darab olajos szardínia
2 mk mustár
1 mk nyrífacukor

bors
lime vagy citromlé


  1. A csirkemellet mossuk meg, töröljük szárazra majd kockázzuk fel.
  2. Öntsünk olíva olajat egy serpenyőbe és forrósítsuk fel.Tegyük bele a húst, majd ízlés szerint sózzuk és borsozzuk. Süssük készre, és a végén enyhén pirítsuk le.
  3. A salátát mossuk meg és aprítsuk fel.
  4. A fokhagymát és szardellát zúzzuk össze, majd az öntet többi hozzávalójával együtt keverjük krémesre. 
  5. A kenyeret kockázzuk fel és pirítsuk meg enyhén.
  6. Tálaljuk a salátát az öntettel, a csirkével és a kenyérkockákkal.
Amennyiben nincs száraz rozskenyerünk készíthetjük friss kenyérből is. A kenyérszeletek belét kockázzuk fel, majd kevés olívaolajon pirítsuk meg.


2 megjegyzés:

Nea írta...

Gyönyörűséges! Kár lett volna újra fotózni, mert annyira szépek a képek és az egésznek olyan "azonnal meg tudnám enni" hangulata van. Nálunk is örök kedvenc.

Mézesélet írta...

Köszönöm Nea:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails