2012. április 20., péntek

Húsos csiga -hidegen kelesztve-

A következő húsos csigák a legutóbbi bejegyzésben megosztott medvehagymás-sajtos csigák párjai voltak. Együtt, vagyis pontosabban fogalmazva egymás után készültek. Azt hiszem, hogy így hirtelen nem is tudnék választani, hogy melyik ízlett jobban, biztosan fogom még mindkét változatot készíteni.


A megadott recept tartalmaz savótde nem kötelező elem.......akinek nincs otthon, nyugodtan helyettesítheti más folyékony anyaggal pl.tejföllel. Én nagyon szeretem kelt tésztákhoz használni a savót, mert úgy tapasztaltam, hogy nagyon jót tesz a kelt tésztáknak. Bátran ajánlom Mindenkinek, hogy használja, kiválóan lehet tárolnimélyhűtőben hosszabb ideig is. Joghurt valamint krémsajt készítésekor szoktam belőle eltenni. 


Hozzávalók a tésztához:
40 dkg liszt  (csökkentett szénhidrátttartalmú lisztet használtam)
1 tojás
10 dkg vaj
2 dkg élesztő
0,5 dl tej
0,5 dl savó
1 dl tejföl
1,5 csapott tk só
1 kk cukor vagy cukorhelyettesítő

További hozzávalók:
30 dkg darált sertéshús
2 gerezd fokhagyma
2 tk őrölt bors
1 tk só
3 tk oreganó
3 tk bazsalikom
3 dl ketchup 
0,5 dl víz
1 tojás a kenéshez



  1. A szétmorzsolt élesztőt az összes többi hozzávalóval együtt tegyük kelesztőtálba.
  2. Géppel, vagy kézzel gyúrjunk rugalmas tésztát az egészből. Mikor készen vagyunk lisztezzük meg a tésztánk tetejét, és letakarva tegyük hideg helyre megkelni. Én egy éjszakán keresztül kelesztettem hűtőszekrényben.
  3. A hagymát kockázzuk fel és dinszteljük meg kevés olajon. Adjuk hozzá a darált húst és süssük zsírjára. Szórjuk rá a a fűszereket (zúzott fokhagyma, bors, oreganó, bazsalikom), valamint sózzuk. Öntsük hozzá a ketchupot valamint a vizet majd főzzük össze az egészet.
  4. A megkelt a tésztát öntsük ki lisztezett felületre és nyújtsuk ki kb fél cm vastagságúra. A kinyújtott tésztát kenjük meg a raguval majd tekerjük fel.
  5. Szeleteljük fel a tekercset ujjnyi vastagságúra. A korongokat helyezzük sütőpapírral kibélelt tepsibe, majd kenjük meg a simára kikevert tojással.
  6. Előmelegített 200 fokos sütőben süssük készre a csigákat.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails