2012. február 21., kedd

Mákos kölespuding

Amikor néhány hete elkészítettem a vanílias kölespudingot írtam, hogy Nekünk annyira ízlett, hogy már gondolkodom a következő variáción. Nos, nem kellett sokat gondolkodnom, mert az egyik kedves olvasóm bogarat ültetett a fülembe, mikor azt írta Nekem, hogy a "Kedvencem a mákos-mézes köles". Ekkor már tudtam,  hogy bizony Nekem is a mákos verziót kell kipróbálnom. A mézet Én elhagytam, és helyette nyírfacukrot használtam, de akinek nem központi kérdés az életében a szénhidrátbevitel, glikémiás index, az nyugodtan készítse mézzel!


Hozzávalók:
15 dkg köles
10 dkg  nyírfacukor
10 dkg darált mák
7 dl tej
2 kupica vanília kivonat


  1. A kölest mossuk meg alaposan.
  2. A tejet tegyük egy lábasba és tegyük bele a cukrot és a mákot és a vanília kivonatot,
  3. Tegyük hozzá a kölest is majd folyamatos kevergetés mellet főzzük össze forrásig.
  4. Tegyük át az egészet turmixgépbe, és turmixoljuk össze az egészet.
  5. Töltsük poharakba, edényekbe. Langyosan vagy hidegen is fogyaszthatjuk!



Fogyasszuk langyosan vagy hidegen. Lehűtés után könnyen kifordítható az edényből!





3 megjegyzés:

eva1 írta...

hmmmm :D nagyon guszta lett!

Éva írta...

Nagyon guszta és finom lehetett a desszerted. Ahogy néztem végig a fotókat egyre jobban megkívántam! Most kénytelen leszek ilyen későn még nassólni egy kicsit, szólidabb kivitelben én is készítettem desszertet ma.

bodzablog írta...

Szia Mézeske :) Nagyon megy nálad a köles. Csak nem lúgosító kúrát tartasz? :) Jók az ötletek egyébként, nekem tetszenek. Utoljára császármorzsába tettem kölest. Azt a fajtát készítem belőle, amit előző este bekeverek, aztán vajazott tepsiben kezdem sütni, majd 10 percenként szaggatni-morzsázni. Újabban aszalt áfonyával, mazsolával is turbózom, és nagyon finom benne a köles. Továbbra is imádom az ötleteidet és a fotóidat :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails