2012. február 25., szombat

Epres pite

Olyan aranyos, kisméretű pitetálak kacsintottak rám az egyik áruházban, hogy egyszerűen nem tudtam otthagyni. Először valamilyen zöldséges pitét készültem készíteni, de aztán szerencsére eszembe jutott, hogy bőven van itthon lekvár is. Sokféle lekvárral el tudom képzelni, Én epresből készítettem. Nagyon gyorsan elkészíthető és azt hiszem a sikerünk garantált vele.


Hozzávalók:
6 dkg vaj
1 tojás
10 dkg szénhidrátcsökkentett lisztkeverék vagy liszt
4 dl eperlekvár




  1. A hideg vajat vágjuk össze kisebb darabokra, majd a többi hozzávalóval együtt, gyors mozdulatokkal gyúrjuk össze. Amennyiben szükséges adhatunk hozzá hideg vizet.
  2. Fóliába csomagolva tegyük hűtőszekrénybe legalább fél órára.
  3. Béleljük ki a tésztával a pitetálakat. Egy kis darabot tegyünk félre a tésztából, melyekből rácsot készítünk a pite tetejére. A tészta sütőformába illesztését a legegyszerűbben úgy tehetjük meg, ha egyszerűen belenyomkodjuk a tésztát a forma aljára és az oldalára is. A másik verzió az, hogy kinyúltjuk a tésztát, majd beletesszük a piteformába, ügyelve arra, hogy a perem részre is kerüljön tészta. Amennyiben a tészta itt-ott esetleg elszakad nyomkodjuk ki a a hiányos részeket. Mivel nagyon könnyen formázható a tészta az se gond, ha esetleg több részből tesszük bele a tésztát. A tapasztalatom az, hogy a csökkentett szénhidráttartalmú pite tésztáról, hogy könnyen szakad és nehéz nyújtani is. Ezért Én egyszerűen belenyomkodom a formába.
  4. A pite belsejébe tegyünk eperlekvárt, majd a félretett tésztából készítsük el a rácsozatot.
  5. Tegyük a sütőbe, majd 180 fokon süssük addig, amíg szépen megpirul a teteje.



2 megjegyzés:

Evelin :) írta...

Ez nagyon jól néz ki :)
Ki fogom próbálni :)))

Erika írta...

Én is pont most néztem ki ezt a formát, tetszenek, mert epresek!:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails