2011. december 25., vasárnap

Mákos-diós szelet

Már nem először nyúlok vissza a következő mákos torta és sütemény recepthez. Az ok azon túl, hogy finom, az egyszerűségében rejlik. Sokmindent nem is változtattam a régi bevált receptemen, csak egy kicsit hangsúlyosabbá tettem az ízvilágát. A tésztáját tovább fűszereztem naranccsal, citrommal, több fahéjjal, a krémet dióval dúsítottam.   



Hozzávalók a tésztához:
4 tojás
4 ek tejföl
12 dkg nyírfacukor vagy egyéb cukor
15 dkg mák
6 ek szénhidrátcsökkentett liszt vagy sima liszt
2 kk fahéj
1 dl tej
1 citrom leve
1 narancs leve
1 csipet só
1 csomag sütőpor

Hozzávalók a krémhez:
kb 3 dl sárgabarack lekvár
50 dkg mascarpone
4 dl tejszín
10 dkg dió
1 csomag zselatin fix
vanilia kivonat
folyékony édesítőszer

étcsokoládéból csokiforgács a torta tetejére (kb 3 dkg)



  1. A mákot 6 dkg nyírfacukorral összekeverve daráljuk meg.
  2. A tojásokat válasszuk szét, majd a fehérjét egy csipetnyi sóval verjük kemény habbá.
  3. A tojások sárgáját a maradék 6 dkg nyírfacukorral keverjük ki habosra majd adjuk hozzá a tejfölt, a tejet, a mákot, a lisztet,  a sütőport és a fahéjat. Facsarjuk ki a citrom illetve a narancs levét és öntsük hozzá. Keverjük ki simára az egészet.
  4. Keverjük hozzá óvatosan a tojások fehérjét.
  5. A masszát öntsük bele egy sütőpapírral kibélelt tepsibe és 200 fokon süssük készre. Én egy gáztepsit használtam.
  6. Daráljuk meg a diót.
  7. A mascarponét keverjük ki a dióval, az édesítőszerrel és a vanília kivonattal simára.
  8. A tejszínt a zselatin fixel verjük kemény habbá.
  9. Keverjük bele a tejszínt a mascarponés krémbe.
  10. A kihűlt süteményről vegyük le a sütőpapírt, majd kenjük meg lekvárral. Kenjük rá a krémet a lekvár tetejére.
  11. A csokoládéból késsel forgácsoljunk le darabokat, majd szórjuk a sütemény tetejére.
  12. Tegyük a sütemény legalább 6 órára hűtőszekrénybe, majd fogyaszthatjuk.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails