2011. október 13., csütörtök

Otellós panna cotta

Az az igazság, hogy az otelló szőlőt önmagában nem szeretem, aztán mégis mikor Anyukám kérdezte, hogy kérek-e néhány fürtöt, valahogy simán elfogadtam. Már a konyhámban volt a szőlő amikor elgondolkoztam rajta, hogy vajon minek is hoztam el........Végül jó pár napig az otelló a hűtőmben pihent, aztán szerencsére a hétvégi panna cotta készítésénél eszembe jutott az, hogy a hófehér panna cottát milyen szépen lehetne színezni a bordó otellóval. Két fajta verziót készítettem, az egyiknél rétegeztem, a másiknál pedig elkevertem a szőlőt a tejszínes alapban.




Hozzávalók:

6 dl tejszín
6 dl tej
6 lap zselatin
1 vanília rúd
cukor vagy édesítőszer ízlés szerint
5 közepes fürt otelló szőlő

  


  1. Az szőlő szemeket szedjük le a szárakról majd mossuk meg.
  2. Tegyük egy lábasba a szőlőt, és lassú lángon főzzük össze a szemeket.
  3. Egy szűrőn passzírozzuk át a gyümölcsöt, így a magok ás a héja nem lesz bent a gyömölcspürében.
  4. A tejszínt és a tejet öntsük egy lábasba. Tegyük bele a vanília rúd belsejéből kikapargatott magokat. Dobjuk bele a vanília rudat, hogy az ízek onnan is a panna cottába kerüljenek. Kevergessük el, édesítsük ízlés szerint és forraljuk fel az egészet. 
  5. A zselatin lapokat áztassuk 5 percig hideg vízbe, majd tegyük bele a felforralt alapba és kevergessük addig amíg fel nem oldódik.
  6. A réteges változatnál tegyünk az otellózseléből a tetszőleges formájú edényekbe, poharakba majd
    töltsük rá a tejszínes alapot. A másik változatnál mielőtt kitöltenénk keverjük el a gyümölcspürét a tejszínes alapban.
  7. 4-5 órát tartsuk hűtő szekrényben, majd fogyaszthatjuk. Amennyiben ki kívánjuk borítani az edényből (Én így tettem) tartsuk az edényt fél percre melegvíz alá, és szépen ki fogjuk tudni borítani. Amennyiben nem sikerül könnyen, egy éles késsel nagyon finoman vágjuk körbe.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails