2011. május 21., szombat

Hamis túrós rétes

Hamis......de csak külsőleg. Ízében azonban teljesen olyan, amilyennek egy jó túrós rétesnek lennie kell! Sőt, szerintem még jobb is így.
Elárulom, hogy igazából sima rétesnek indult csak túl sok tejfölt kevertem a túróhoz. Aztán mire észrevettem, már késő volt, és megállapítottam, hogy ez bizony biztosan ki fog folyni a tésztából. Rövid töprengés után jött az ötlet, hogy megsütöm egy tepsiben. Jó ötlet volt, máskor is fogom így készíteni, sőt már túl vagyok egy pudingos variáción :)



Hozzávalók:
5 db réteslap
50 dkg túró
1 nagy doboz tejföl
5 db tojás
mazsola
olaj
folyékony édesítőszer, nyírfacukor

  1. 4 db tojást válasszunk szét, majd a fehérjét verjük fel kemény habbá.
  2. A túrót a tojássárgájával és a tejföllel keverjük ki simára. Édesítsük ízlés szerint.
  3. Keverjük hozzá a mazsolát, majd lazán keverjük bele a tojásfehérjét is.
  4. Egy tepsibe öntsünk kevés olajat, majd fektessünk bele egy réteslapot.
  5. Töltsük rá a túrós keverékből, majd folyamatosan rétegezzük a réteslapokat és a túrós masszát. A végén a tetejére egy réteslap kerüljön.
  6. Keverjünk el egy tojást nyírfacukorral, és kenjünk el a felső lapon.
  7. Előmelegített sütőben 200 fokon süssük készre.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails