2011. május 31., kedd

Epres túrós rétes

Gondoltam, hogy nagy baj nem történhet, ha a sima túrós rétest felturbózom egy kis eperrel. Az elképzelésem azonban minden várakozásomat felülmúlta, tökéletes desszert kerekedett belőle. Bátran ajánlom kipróbálásra Mindenkinek!



Hozzávalók (3 db réteshez):
6 db réteslap
4 tojás
cukor (nyírfacukrot használtam)
50 dkg eper
50 dkg túró
4 ek tejföl
5 dkg vaj


  1. 3 db tojást válasszunk szét, majd a fehérjét verjük fel kemény habbá.
  2. A túrót a tojássárgájával és a tejföllel keverjük ki simára. Édesítsük ízlés szerint.
  3. Keverjük hozzá lazán a tojásfehérjét is.
  4. Egy réteslapot fektessünk le egy konyharuhára, majd csepegtessünk rá olvasztott vajat. Fektessünk rá egy másik réteslapot is.
  5. Tegyünk a réteslapra kisebb halmokat a túrós keverékből, majd szórjunk rá eper szeleteket.
  6. Tekerjük fel a tétest.
  7. Keverjünk el egy tojást kevés cukorral, és kenjünk meg vele a rétes tetejét.
  8. Egy tepsit vajazzunk ki enyhén, majd előmelegített sütőben 200 fokon süssük készre.

1 megjegyzés:

bodzablog írta...

Én is sokat nézelődőm nálad, és pont ilyen rétest terveztem hétvégére, mert szeretjük az epret. De ezek a fotók gyönyörűek, szóval ha el is készül, inkább majd rád hivatkozom :) De még majd csak délután megyek vásárolni, szóval lehet, hogy más lesz az epres-túrós rétesből. :)) Odavagyok ám a fotóidért. Majd a következő életünkben, egy új lakásban, egy saját konyhában én is bátrabban fogok fotózni, azt hiszem. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails