2011. május 26., csütörtök

Cukkinis-mozarellás quiche

A franciáják lepényét, pizzáját többféleképpen, különböző feltétekkel is szokták készíteni. Hidegen és melegen is egyaránt fogyasztható és szerintem abszolút ízlés dolga, hogy melyik variáció, hogy finomabb. Én most egy cukkinis-mozarellás variációt készítettem, ez Nekem jobban ízlik például hidegen. Nagyon szeretem a cukkinit mozarellával párosítani, szerintem remekül kiegészítik egymást.





Hozzávalók:
a tésztához:
8 dkg Master Mix
8 dkg Bl 80-as liszt
10 dkg hideg vaj
1 tojás
csipet só

a feltéthez:
2 közepes fej lilahagyma
2 kisebb cukkini
10 dkg mozarella
5 dkg eidami sajt
pici vaj

bors
2 dl tejszín




  1. A hideg vajat vágjuk össze kisebb darabokra, majd a többi hozzávalóval együtt, gyors mozdulatokkal gyúrjuk össze. Amennyiben szükséges adhatunk hozzá hideg vizet.
  2. Fóliába csomagolva tegyük hűtőszekrénybe 1-2, de legalább fél órára.
  3. A hagymát kockázzuk fel, és kevés vajon futtassuk meg. Öntsük hozzá a tejszínt, és reszeljük bele a sajtot. Sózzuk, borsozzuk, majd forraljuk össze az egészet.
  4. A cukkinit karikázzuk fel.
  5. A tésztát nyújtsuk ki, majd tegyük bele a piteformába, ügyelve arra, hogy a perem részre is kerüljön tészta. Amennyiben a tészta itt-ott esetleg elszakad nyomkodjuk ki a a hiányos részeket. Mivel nagyon könnyen formázható a tészta az se gond, ha esetleg több részből teszzük bele a tésztát
  6. Villával szurkáljuk meg a pite tetejét, majd előmelegített 180 fokos sütőben süssük 10 percig.
  7. Vegyük ki a sütőből, majd tegyük rá a cukkini felét. Picit sózzuk, majd öntsük rá a tejszínes öntetet. Ezt követően tegyük rá a cukkinit másik felét, sózzuk, valamint dobáljuk rá a mozarella darabokat.
  8. Tegyük vissza a sütőbe, majd 180 fokon süssük készre.

1 megjegyzés:

Emoke írta...

Elkészült! Nagyon finom lett! köszönöm, Emőke

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails