2011. április 26., kedd

Sajttekercs

Bátran ajánlom Mindenkinek a következő sajttekercs elkészítését. Nagyon finom, és nem utolsó sorban rendkívül mutatós étel is!
Emlékszem, évekkel ezelőtt, amikor először láttam, hogy hogyan készül a sajttekercs nagyon meglepődtem..... ugyanis nem is gondoltam volna, hogy a sajtot ki lehet nyújtani. Más nem is kell hozzá, mint az, hogy előtte hagyjuk forró vízben megpuhulni.




Hozzávalók:
20 dkg eidámi sajt
1 doboz kocka sajt
10 dkg krémsajt
hagyma tetszőlegesen (Én 4 most db újhagyma zöld részét használtam)
10 dkg sonka
8 db savanyú uborka

  1. Forraljunk fel egy lábasban vizet. A edámi sajtot tegyük bele a forró vízbe, és fedjük le. Kb 20 percig hagyjuk a vízben a sajtot megpuhulni.
  2. A hagymát szeleteljük fel apróra, majd keverjük ki krémesre a kocka sajttal és a krémsajttal.
  3. Az uborkát szeleteljük fel -hosszanti irányban- vékony szeletekre.
  4. A sajtot vegyük ki a vízből és nyújtófával nyújtsuk ki téglalap alakúra. Fontos, hogy ehhez mindent készítsünk elő, mert gyorsan kell dolgoznunk nehogy a sajt idő előtt megszilárduljon.
  5. Mikor kihűlt a sajt, kenjük rá a krémet. Tegyük rá a sonkát és az uborkát, majd tekerjük össze.
  6. Tegyük egy éjszakára hűtőszekrénybe, utána szépen tudjuk majd szeletelni.

4 megjegyzés:

Szemi írta...

Nagyon guszta lett!

Egy időben nálunk szinte kötelező volt húsvét és szilveszter alkalmával elkészíteni. De aztán annyira megromlott a sajtok nagy részének a minősége,hogy egyszerűen nem találtam megfelelőt,nem tudtam kinyújtani. Szakadt, lyukadt, minden baja volt. :((
Aztán feladtam, már jó ideje csináltam. Pedig imádjuk.

Mézesélet írta...

Köszönöm! Próbáld ki eidamiból, nagyon szépen lehetett nyújtani.

Hugi írta...

Sziasztok!
A sajtot csak magában rakjam be a vízbe?
Vagy csomizzam be valamibe?

Válaszotokat előre is köszönöm:
Hugi

Mézesélet írta...

Szia Hugi! csak magában kell beletenni.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails