2011. április 29., péntek

Epres túrókocka

Mostanában többféle epres-túrós édességet is készítettem. Mivel nagyon jól sikerült az epres pohárdesszert és az epres túrótorta is, így húsvétra is szerettem volna valamilyen hasonlót készíteni. Eredetileg úgy képzeltem el, hogy sütök majd egy vékony piskótát az aljára, hogy szépen lehessen szeletelni. Aztán időközben mégis kihagytam, hogy spóroljak a szénhidráttal. Nagyon szépen tudtam szeletelni így is, egy nap hűtés után.




Hozzávalók:
0,5 kg túró
90 dkg joghurt
10 lap zselatin
1 vaníliarúd
folyékony édesítőszer
50 dkg eper

  1. A joghurthoz adjuk hozzá a vanílarúd kikapargatott magjait és lassú lángon kezdjük el összemelegíteni. Adjuk hozzá a túrót és melegítsük össze az egészet. Ne forraljuk!
  2. Édesítsük ízlés szerint.
  3. A zselatin lapokat áztassuk néhány percig hideg vízben, majd keverjük el a túrós masszában.
  4. Várjunk amíg kihűl és egy kicsit kezd dermedni.
  5. Tegyük át a túrós masszát egy tálba
  6. Az epreket vágjuk össze nagyobb darabokra és tegyük bele a krémbe egyenletesen elosztva. Nyomkodjuk le az epreket annyira, hogy éppen elmerüljenek a krémben.
  7. Hűtőszekrényben dermesszük egy éjszakán keresztül.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails