2011. február 16., szerda

Cigánypecsenye

Hétvégén vendégeket vártam, ekkor készítettem el életem első cigánypecsenyéjét. Azt, hogy miért is nem szoktam készíteni  nem is tudom..... igazából csak nem szokott eszembe jutni, pedig nagyon szeretem. Azt hiszem, ez ezután másképp lesz, és rendszeresen terítékre fog kerülni a jövőben. Mielőtt nekiálltam tanulmányoztam a szakirodalmat:) és jó néhány receptet végigolvastam. Aztán a sok variációból megalkottam a magam változatát, melyet szívesen ajánlok Mindenkinek!


Hozzávalók:
1,5 kg sertés tarja
3 fej fokhagyma
2 nagy fej vöröshagyma
pirospaprika
petrezselyem
bors
annyi szelet házi szalonna amennyi hússzeletünk van
2 tk mustár


  1. A húst mossuk meg és szeleteljük fel vastagabb szeletekre.
  2. A hús szeleteket klopfoljuk ki majd enyhén sózzuk meg és borsozzuk meg mindkét oldalukat.
  3. A fokhagymát és a vöröshagymát pürésítsük össze pl. egy botmixerrel és keverjük hozzá a mustárt.
  4. A hagymás szósszal kenjük be a hússzeletek mindkét oldalát, majd egy éjszakán keresztül, de legalább néhány órán keresztül pácoljuk hideg helyen.
  5. A szalonnák tetejét irdaljuk be jó mélyen, majd egy serpenyőben süsük meg jól a szalonna szeleteket.
  6. A  hússzeletek mindkét oldalát süssük meg nagy lángon a szalonna zsírjában, de csak annyira, hogy kéreg képződön rajta.
  7. A megmaradt zsiradékot öntsük bele egy tepsibe, majd pakoljuk rá a hússzeleteket. A húsok tetejére tegyük rá a megsült szalonnákat.
  8. Fóliával letakarva süssük készre kb. fél órán keresztül. Utána vegyük le a fóliát és 200 fokon pirítsuk kicsit meg.
  9. Tálaláskor szórjunk a tetejére pirosparikát, petrezselymet, és ízlés szerint további fokhagymát is adhatunk hozzá.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails