2010. szeptember 18., szombat

Mákos guba

Eddig úgy tudtam, hogy nem szeretem, de a héten sikerült felfedeznem, és kétszer is elkészítettem ezt a csodás desszertet.
Másnak lehet, hogy ez egy megszokott étel de Nálunk csak most került terítékre és azonnal bekerült a top 5 ételek közé.

Hozzávalók:
6 kifli
25 dkg darált mák
25 dkg porcukor
fél liter tej




A kifliket karikákra vágtam, majd beletettem egy nagy tálba. A mákot valamint a cukrot ráöntöttem és hozzáadtam a fél liter tejet. Az egészet lazán épphogy összekevertem. Ezután beleöntöttem egy közepes tűzálló tálba, majd 200 fokon 20 percig sütöttem. Akkor jó, ha a teteje egy kicsit megpirul.

Készítettem hozzá öntetnek egy híg pudingot is az alábbiakból:
6 dl tej
1 zacskó pudingpor
2 csapott kanál cukor


Kis tejjel kikevertem a pudingport. A többi tejet a cukorral együtt felforraltam. Forrás után levettem a tűzhelyről és belekevertem a kikevert pudingport.
Az öntet magában nem tűnik elég édesnek, de ne adjunk hozzá több cukrot. Remekül ki fogja egészíteni a guba édessége.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails