2010. szeptember 20., hétfő

Steak grillezett zöldséggel

Az úgy történt, hogy augusztusban Szerbiában jártam.......és az történt, amire nem számítottam egy kicsit sem.  Olyan minőségű, finomabbnál-finomabb ételeket, mint ott sohasem nem ettem még étteremben. A vendéglátás minőségéről meg ne is beszéljünk, össze se lehet hasonlítani az itthon tapasztaltakkal. Van mit tanulni itthon, az biztos. Eredetileg Szeged környékén kerestünk szállást, de ár-érték arányban borzasztó volt a felhozatal, egyszerűen nem találtunk megfelelő helyet. Volt olyan hely, ahonnan még csak nem is válaszoltak.  Egy biztos, tisztelet a kivételnek, nem véletlenül nincs idegenforgalmunk!
Szerbiában szerencsére már legelső este sikerült betérni egy nagyon jó étterembe, ami annyira elnyerte a tetszésünket, hogy még voltunk egy párszor, és egyszer sem csalódtunk.
A hétvégén megpróbáltam az egyik favoritot elkészíteni itthon is. Finom volt, de azért van még hova fejlődni......



Hozzávalók:

Hagyma
Gomba
Kaliforniai paprika
Tök
Padlizsán
40 dkg marhahús
5 dkg vaj
10 dkg sajt
1 kis doboz tejföl
1 dl tej
 1 kk liszt

A megtisztított zöldségeket olíva olajon grilleztem meg.
Ezután a sajmártás elkészítése következett. A vajat felhevítettem majd megpirítottam benne a lisztet. Ezután  hozzákevertem a tejfölt, a tejet, majd belereszeltem a sajtot. Borssal, sóval ízesítettem.  A végeredmény kellemesen sürű mártást lett..

A marhahúst előző este besóztam, borsoztam és annyi olajat öntöttem rá, hogy ellepje. Ebben a pácban érlelődött egy éjszakát a hűtőszekrényben. Utólag úgy látom, hogy több idő, még jót tett volna neki. Serpenyőben felhevített olajon kérgesre sütöttem mindkét oldalát, majd alacsonyabb lángon sütöttem még egy darabig.

Fogyasztottunk még hozzá lepény is, melynek recepjét egy következő bejegyzésben osztok meg Veletek.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails